התמודדות מנטלית במצבי חוסר וודאות

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

במענה לשאלות רבות המופנות אלי אני מרכז מספר נקודות שיסייעו לכם. אתם מוזמנים להמשיך ליצור קשר, להתייעץ ואני אשמח לסייע לכל פונה.

עזרו לאחרים הזקוקים לסיוע. במקום להרגיש לחוצים, השתמשו באנרגיה כדי לעזור לאחרים הזקוקים לה. שירות קהילתי ועבודה התנדבותית הם דרכים נהדרות לטפל בעצמכם ולהביע את החמלה והדאגה שלכם לאחרים.  ההתעסקות בלסייע לאחר מסיטה את המחשבה וממקדת אתכם בעשייה היוצרת גם תחושה של חיוניות וגם מפנה את המחשבה לכיוונים חיוביים. התנדבות יכולה להיות גם ברשתות בהצטרפות לקבוצות שונות (תמיכה מרחוק, שיחות עם בני הגיל השלישי ועוד).

התחברו למשפחה ולחברים. שימו לב לקשרים ההדוקים בחייכם. הקפידו להקדיש זמן לטיפוח מערכות היחסים שלכם עם המשפחה והחברים במיוחד בתקופה הזו. בעתות משבר, אנו נזכרים בחשיבות הקשרים בחיינו. בזמנים אלה אנשים פונים באופן טבעי לאלה שהם אוהבים ומשרים בטחון ללא שיפוטיות.

חזרו או למדו ליהנות מפעילויות ותחביבים. התמקדו בפעילויות ותחביבים המעניקים תחושה של תקווה ותחושת ביטחון . בנוסף, הגבילו את החשיפה שלכם לסיקור תקשורתי וחדשות הקשורות למצב. פעולות כאלו עשויות לעזור להפחית את הלחץ שאתם מרגישים יום יום.

בנו רשתות תמיכה. הצטרפו לקבוצות ומועדונים כדי לבנות רשת של קשרים. בניית רשת חיבורים תאפשר לכם ולאחרים בקהילה שלכם לתמוך אחד בשני בשעת צורך.

היו הומוריסטיים. אומרים שצחוק הוא התרופה הטובה ביותר. זו דרך אחת להוריד את המיקוד מההיבטים השליליים של אי הוודאות ולהתמודד איתו.

אל תוותרו על ספורט. גם במגבלות הקיימות כל אחד יכול למצוא את השטח, הזמן והמסגרת לפעילות ספורט, ספורט לא חייב להיות האימון הרגיל שלכם, אבל תנועה, מאמץ, דופק יחזירו אתכם לתלם ויעניקו אוויר.

קח שליטה. תחושת שליטה אישית היא המפתח לחוסן. השתלטו על הדברים שאתם יכולים ומצאו דרכים להרפות מאלה שאתם לא יכולים, זכרו למדו להשתחרר ממה שלא בשליטה שלכם.

היו אמיצים: מציאת דרכים קטנות לנקוט בפעולה אמיצה יכולה לעזור לכם להחזיר את השליטה בפחדים שלכם. אתם יכולים לנקוט בפעולה על ידי התנדבות, תרומת דם, קשר עם חברים או חזרה למשימות יומיומיות גם כשאתם מרגישים פחד. אומץ לא אומר בהכרח משימות על!

ועצה לתלמידים שמתמודדים עם הלחץ של מעבר לשיעורים מקוונים 

קשה לאלו שרגילים ליצור קשרי חברות קבועים לייצר פתאום שינוי וריחוק, מומלץ על קביעת שגרה יומית לשיעורים שלכם, כולל חסימת זמן לכל אחת מהמשימות, התואמת את הדרוש לכל שיעור, לדוגמה: לקבוע שעה מוגדרת כמועד לשיעור שלכם. להשתמש בזמן הזה לקריאה, שיעורי בית  או מטלות אחרות. להגדיר קבוצות צ’אט עם חברים ללימודים בכל אחד מהשיעורים שלכם,  בדרך זו תוכלו לעבוד יחד ולהשאיר זה את זה בתמונה. היתרון בלקיים לוח זמנים עם קבוצה הוא בכך שאתם מבצעים את העבודה ויש לכם בנוסף קשר חברתי ומקצועי תומך. אתם חולקים מכנה משותף חשוב ומדרבנים אחד את השני להצלחה והתמדה.

לסיכום, היו סבלניים. סבלניים עם המרצים שלכם, מכיוון שרבים מהם לומדים בפעם הראשונה את העבודה עם הכלים החדשים. הם הולכים לטעות. והם עושים כמיטב יכולתם. היו סבלניים גם כלפי עצמכם. זו תקופה חדשה ולא וודאית.  

הירשמו לניוזלטר

קבלו עדכונים ומאמרים ישירות למייל שלכם!

מוזמנים לחקור עוד

אימון מנטלי לספורטאים ומצבי משבר

לעשות.

אודות

שמי גדי דקל, מאמן מנטלי לספורטאים ולהתמודדות עם משברים, בעשרים וחמש השנים האחרונות אני עוסק באימון, ניהול, שיווק והפקה של אירועים תוך התמקדות באירועי ספורט, ליווי ספורטאים, קידום פרויקטים ויזמות בספורט.

תחומי פעילות העולם המנטלי ועולם הספורט

רשתות חברתיות

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן